INTERNATIONALIZATION AND VIRTUAL COLLABORATION: INSIGHTS FROM COIL EXPERIENCES
DOI:
https://doi.org/10.55847/ef.v1i2.519Palavras-chave:
COIL; internationalization of higher education; intercultural competence; IA.Resumo
The aim of this study is to analyze possibilities and limitations of the Collaborative Online International Learning (COIL) approach to foster international collaboration between higher education institutions (HEIs) so as to boost their internationalization process. With that aim, a documental meta-analysis of twenty-three case studies carried out in 2012 by the Global Center of the State University of New York (SUNY) were reviewed and discussed in terms of the potential of COIL to foster the development of global learning, social capital, and international academic collaboration between international HEIs. Results of the analysis suggest that COIL is an approach that can promote online academic mobility and international collaboration as well as enhance intercultural competence when combined with the Intercomprehension Approach (IA) to enable the use of different foreign languages.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Declaro que o presente texto é original e autêntico, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em seu conjunto. Declaro, ainda, que uma vez publicado no Periódico do IFBA, está impedido de ser submetido por mim ou por qualquer um dos demais coautores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais coautores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo ao IFBA e declaro estar ciente de que o não cumprimento deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas estabelecidas na Lei de Proteção de Direito Autorais (nº 9610, de 19/02/1998).